Hooajatöö kangelased

Peetu Syrjäneni juhitavate remix-meeskondade töögraafik on suvel tihe, talvel on aga aega seadmete hooldamiseks ja uue suve plaanide ettevalmistamiseks.

Peetu Syrjänen teab, et saabuvad rändlinnud ei ole ainus märk lähenevast kevadest.

„Kui tunned kevade esimesest koormatäiest levivat pigi lõhna, siis tead täpselt, mis edasi saama hakkab. Inimesed hakkavad helistama ja uurima, millal tööga pihta hakkame," räägib Syrjänen.

Syrjänen on töötanud remix-üksuse projektijuhina üle nelja aasta ning on hästi kursis hooajalise töö eripäradega. Teedeehitusega puutus ta esimest korda kokku 2002. aastal, kui tema inseneriõpingud olid veel poole peal. Tol ajal oli tema ülesandeks liikluse juhtimine. Täna juhib ja jälgib ta umbes 50 inimese tööd.

Remix-üksuse raskemasinatega töötatakse peamiselt suurtel maanteedel. Meeskond soojendab ja segab vana asfaltkatte ning valmistab segu, mis sisaldab umbes 75% ulatuses ümbertöödeldud asfalti.

„Minu töö oluliseks osaks planeerimisetapis on hinnata teekatte seisundit ja valitud meetodi sobivust konkreetsele objektile."

Tema juhitav meeskond teeb tööd maist oktoobrini, vahel isegi novembrini.

„Viimistlustöid saaksime teha ka miinuskraadide juures, kuid me kasutame asfaldi sulatamiseks LPG-d (vedelgaasi). Mida külmem on ilm, seda rohkem LPG-d kulub, mis omakorda vähendab kasumlikkust."
Hooajatöö tähendab pikki, sageli 12 tundi kestvaid tööpäevi. Projetijuhina ei pea Syrjänen iga päev objektil viibima, kuid ta sõidab aastas läbi kümneid tuhandeid kilomeetreid, külastades riigi erinevates osades asetsevaid objekte. Seda on väikese poja isa jaoks väga palju.

„Oma ülemuse Heikki Liinamaa kohta võin rääkida vaid kiidusõnu. Tunneme teineteist juba kaua aega ning ta suhtub minusse alati kui kolleegi ja võimaldab mul oma tööaega paindlikult planeerida."

Syrjänen töötab projektijuhina remix-üksuse toomisvaldkonnas. Lisaks sellele juhib ta igal suvel ka paari kõrvalprojekti. Sel aastal algas üks neist maikuus Lappeenrantas, kus remix-meeskond taastas riigi tellimusel umbes 80 km ulatuses teid.

„Olen töötanud Balti riikides, Venemaal ja Põhjamaades, kuid see on minu tudengipõlves alanud karjääri jooksul esimene kord, kui satun töötama Kagu-Soomesse."
Hilissügisel asub meeskond seadmeid hooldama. Projektijuhile on see aga hingetõmbeaeg.

„Koostame oma suveprojektide kokkuvõtvad finants- ja kvaliteediaruanded. Kuna meie turg on lai, hakkame uute projektide eelarveid koostama juba detsembris."
Suvepuhkuse võtab Syrjänen tavaliselt enne kevade saabumist.

„Kevad on aasta parim aeg, sest suvi on alles ees!"

Tekst ja fotod: Juho Paavola

Mai alguses külastas Peetu Syrjänen kolleege Pälkänes. „Veedan objektil nii palju aega kui võimalik. Tassikese kohvi jaoks leiab ikka aega,“ sõnab Syrjänen.

Hommikuni välja

Sean Ellison töötab projektijuhina Norra linnas Tromsøs. Ta liitus Lemminkäineni meeskonnaga kümme aastat tagasi, kuid on töötanud teedeehituse valdkonnas juba 17 aastat.

 

„Kolisin Austraaliast Norrasse ja sain tööd teedeehituses. Sellest ajast peale liigun edasi, üks samm korraga," räägib Ellison.

 

Teedeehituse hooaja algusest peale on tema meeskond töötanud Tromsø lennuvälja lennuradade kallal. Kaetava ala suurus on kokku umbes 20 000 ruutmeetrit ning selleks kulub 3 000 tonni asfalti. Põhjamaades töötavad asfaldipanijad peavad olema järjekindlad ja paindlikud, kuna maapind sulab siin üles suhtelistel lühikeseks ajaks.

 

Ellison ja tema meeskond töötavad tavaliselt maist oktoobri lõpuni või novembri alguseni. Talvel tegeleb ta paberitööga ja koostab uue hooaja projektide plaane.

 

„Suvi on väga lühike ja heitlik, kuid päevad on pikad. Pea kolme kuu jooksul öö praktiliselt ei saabugi. Kogenud professionaalide käes läheb töö lihtsalt ja sujuvalt."

28.07.2015

14 inimesele meeldib see