Valuasfalt Doni juurde viiva silla jaoks

Neljakilomeetrine sild üle Oka jõe Venemaal remonditakse ja sillutatakse valuasfaldiga. See tagab vastupidava ja täiesti veekindla pinna.

Alustasime üle Oka jõe viiva silla katmist valuasfaldiga. Objekt asub Venemaal, umbes 110 kilomeetrit Moskvast lõunas, Doni juurde viiva kiirtee M4 ääres. Oka jõgi algab Kurski piirkonnas ja suubub Volgasse. Selle laius silla asukohas on 700 meetrit ja sild on nelja kilomeetri pikkune. Lemminkäineni jaoks on tegemist viimaste aastate kõige olulisema infrastruktuuriprojektiga Venemaal.

Leping hõlmab ka vana teekatte freesimist sõiduteelt ja kõnniteedelt. Sillutatavat pinda on kokku ligikaudu 63 000 ruutmeetrit ja töö tegemiseks kulub 7000 tonni valuasfalti. Silla metallosa kaetakse kahe valuasfaldikihiga. Betoonosa kaetakse ühe kihi standardse asfaltbetooniga ja see sillutatakse valuasfaldiga.

Pressimata pind

Valuasfalt annab meile äärmiselt konkurentsitihedal Vene turul eelise. Viimase kolme aasta jooksul oleme Venemaal sillutanud 144 silda, kasutades Lemminkäineni laboratooriumis väljatöötatud Lemproofi valuasfalditehnikat. Lemproofis kasutatakse sideainena kummeeritud bituumenit.

Valuasfalti ei ole vaja kokku pressida, kuna suur kogus sideainet täidab massis olevad tühjad kohad. Kummeeritud bituumen võimaldab Lemproofi sillutisel liiklusest tulenevale vibratsioonile ilma mõranemata vastu pidada. Kummeeritud bituumen muudab sillutise ka äärmiselt külmakindlaks. Lemproof on vastupidav, taaskasutatav ja täiesti veekindel. Valuasfalt toodetakse meie oma tehases Moskva-lähedases Vidnojes.

Uued töökohad

„Me võitsime hanke tänu sellele tehnoloogiale. Neid, kes kasutavad sama meetodit, on turul vähe," ütles Lemminkäinen Russia tegevjuht Sergei Jermakov, kes vastutab infrastruktuuri-ehitusprojektide eest.

Me oleme peatöövõtja Mostotrest Servise alltöövõtja. Tellija on Avtodor, mis on Venemaa põhimaanteid haldav riigiettevõte. Sillaprojekt peaks valmis saama 2016. aastal.

Sergei sõnul on käesolev projekt varasemate remondiprojektide jätk. Oleme samal marsruudil sillutanud ligikaudu 200 kilomeetrit maanteed. Sergei usub, et valuasfalt aitab meil ka edaspidi lepinguid saada, isegi kui olukord turul ei ole hea.
„Loomulikult mõjutab turuolukord meie tööd. Raha on vähem, aga valitsus ei katkesta ühtegi Moskva piirkonnas kavandatud projekti."

Asfaldi abiga ühendatud

Objekti juhi Aleksei Petšerski (26) sõnul ei ole tööde alustamisel suuri üllatusi ette tulnud. Praegu tegutseb objektil ühes vahetuses 18-liikmeline Lemminkäineni meeskond. Nad on varem juba mitmes projektis koos töötanud ja neil on tugev meeskonnavaim.

„Meie tööjõuvoolavus on suhteliselt väike. Meie eesmärk on meeskonnad koos hoida. Samas õpivad ka uued töötajad kiiresti. Suvel ühines meeskonnaga kaks uut inimest," ütles Aleksei.

Uustulnukad leiavad end ettevõttekultuurist, mis erineb täielikult sellest, millega nad harjunud on. Vene ettevõtetes annavad juhid äärmiselt üksikasjalikke juhiseid ja töötajate vastutus on minimaalne.
Lemminkäinenis teavad kõik, mis nende roll on.

„Juhina üritan töötajatele nende töö sisu parimal võimalikul viisil selgitada ja alustan eesmärgi kirjeldamisest. Järelevalve peab muidugi olema, aga vajadus ülidetailsete juhiste ja pideva kontrollimise järele väheneb järk-järgult. Ent selleks läheb mitu aastat."

Faktid

  • Üle Oka jõe viiva silla ehitamiseks kasutatakse 7000 tonni valuasfalti. Valuasfalt on temperatuurimuutuste ja liikluskoormuse suhtes äärmiselt vastupidav.
  • Silla pikkus on 3909 meetrit ja Oka jõe laius on 700 meetrit.
  • Objektil töötab 18-liikmeline meeskond.

Tekst: Santeri Pakkanen
Fotod: Paula Sundell

Objekti juht Aleksei Petšerski

Aleksei on asfalditöölise hooajalise tööga harjunud. Ta hooldab seadmeid ja võtab oma puhkuse välja talvel. Suvel ei ole puhkamiseks eriti aega. „Mu naisele selline ajakava ei meeldi, aga mu hea palk avaldab talle küll muljet," naerab Aleksei.
„Hea on veel see, et raamatupidamine on läbipaistev, mis tähendab, et palka makstakse õigel ajal ning pensioni sissemakseid tehakse ka korralikult."

Sillutusmasina juht Aleksandr Rožkov

Aleksandri sõnul on vahe Lemminkäineni ja tema eelmise töökoha vahel tohutu. Soome ettevõttes on töökohustused täpselt määratletud ja tööga alustatakse kiiresti. 24-aastane Aleksandr tuli Moskvasse Smolenskist, mis asub Moskvast läänes, Valgevene piiri poole. Ettevõte, milles ta enne Lemminkäineniga ühinemist töötas, spetsialiseerus tunnelite sillutamisele. Valuasfaldi tehnolooga oli tema jaoks uus. „Seda tuleb kiiresti panna, eriti kui temperatuur on alla 10 °C."

Asfaldimassi vedaja Vladimir Firsov

Vladimir töötab Lemminkäinenis juba neljandat hooaega. Tema eelmine töökoht oli Peterburis. Mehe sõnutsi soovitasid sõbrad teda Lemminkäinenile. Enne Lemminkäineniga ühinemist töötas ta ühes teedeehitusega tegelevas ettevõttes oma kodupiirkonnas Tambovis. Vladimiri sõnul on mahud Lemminkäinenis täiesti teistsugused, samuti suhtumine töötajatesse. „Siin on väga meeldiv töötada. Mu sõbrad kadestavad mind. Nad küsivad kogu aeg, kuidas nad ise siia tööle saaksid tulla."

8.09.2015

23 inimesele meeldib see