Kõrge profiiliga tunnel

Sillutame Nordhavnsvej tunnelit, mis muudab liiklemise Taani pealinnas Kopenhaagenis olulisemalt lihtsamaks. Projekti nõudmised on väga kõrged.

Igal hommikul ja pärastlõunal võib Sjællandi saare põhjaosast Kopenhaagenisse viival Lyngbyvejl näha liiklejate horde. Pärast aastatepikkust arutelu on lahendus lõpuks tulemas – täiesti uus tee Nordhavnsvej koos 600 meetri pikkuse tunneliga, mis juhib autod ja tiheda liikluse nelja raudtee ja maantee alla.

Pärast valmimist muudavad tee ja tunnel nii läbisõitjate kui ka kohalike inimeste elu lihtsamaks. Aga sellele peab eelnema täiuslik sillutustöö.

Kallis projekt

„Kopenhaageni linna jaoks on see projekt maine küsimus. Tegemist on nende seni kõige kallima taristuprojektiga ning nõudmised on äärmiselt kõrged. Palju kõrgemad, kui maantee sillutamisel," kinnitas projektijuht Christian Clausen.

Christiani sõnul on nõudmised sildade ja tunnelite sillutamisele nii kõrged seetõttu, et neid kalleid taristuid tuleb parimal võimalikul viisil kaitsta. Seetõttu on oluline, et näiteks teekate ja niiskusisolatsioon peaksid kaua vastu – nende uuendamine on nimelt üsna kallis. Samal ajal on liiklus paljudel objektidel väga tihe, mis muudab teetööd keeruliseks.

Christian on kaks aastat Lemminkäinenis töötanud. Enne seda tegi ta sarnast tööd ühes teises ettevõttes. Tema sõnul on töötajad talle väga hea mulje jätnud.

„Selle projekti teostamisel kasutame oma kõige kogenumaid töötajaid. Praegu töötab meil lõunapoolses torus kaks meeskonda ja põhjapoolses üks ning üks meeskondadest on Soomest." Soome meeskond on juba aastaid Taanis töötanud.

Tõhus töö

Kuna nõudmised on kõrged, siis kulub meeskondadel erinevate ülesannete täitmiseks palju aega.

„Näiteks peavad kaared ja materjali paksused tunnelis kõik täpselt õiged olema. Ka seinakate peab täiesti sile olema, kuna mingid ääred pole lubatud. Paneme just praegu kulumiskihti, kasutades selleks palavates tingimustes kahte laoturit," märgib Christian.

Tunneli nelja raja ja ühendustee osa katmiseks eriasfaldiga kulub umbes nädal.

„Nordhavnsvej projekti eelis on see, et tegemist on täiesti uue teega. See tähendab, et me ei pea muretsema möödasõitvate autode, veokite ja muu liikluse pärast ning saame muude projektidega võrreldes palju tõhusamalt töötada," selgitab Christian.

Tingimused tunnelis

Enne tööga alustamist muretsesime selle pärast, kui palju seal tunnelis auru võib olla. Aga hoolimata sellest, et me töötame 150-kraadise asfaldiga, on õhk puhas ja nähtavus väga hea.

Tänu lakke kinnitatud suurtele ventilaatoritele, mis täiskäigul oma tööd teevad, on isegi tunneli keskel natuke tuuline. Ainukesed asjad, mis võivad problemaatiliseks osutuda, on müra ja vibratsioon.

„Pärast pikka tööpäeva koos rasketehnikaga tunnelis võib pea päris paksuks minna. Aga me kõik kasutame kõrvakaitseid ja töö tegemiseks kulub ainult nädal," selgitab Christian ja lisab, et nii tema kui ka teised töötajad on uhked, et saavad Kopenhaageni jaoks nii olulises projektis osaleda.

Fakte

  • Nordhavnsvej kogupikkuseks on 1,65 km. Sellel on 4 sõidurida ja see ühendab Lyngbyvej Strandvængetiga.
  • 620 meetrit teest läbib kaetud süvendamise meetodil ehitatud tunneli, mis juhib liikluse nelja raudtee ja maantee alla.
  • Plaanide kohaselt avatakse tee ja tunnel liiklusele 2017. aasta lõpus.
  • Tellija on Kopenhaageni linn.
  • Otsustati, et järgmine samm on Nordhavnstunneli ehitamine, mis hakkab ühendama Nordhavnsvejd ja sadama põhjaosa.
  • Kopenhaageni linn ja Taani riik arutavad ka plaane veelgi pikema tunneli Havnetunneli ehitamiseks. See jookseks kogu Kopenhaageni sadama alt läbi ja ühendaks Nordhavnstunneli linnas lõunapoole jäävate maanteedega ehk piirkonnaga, kus asuvad lennujaam ja Rootsi viiv sild.

Tekst: Karin Bech
Foto: Jens Panduro

Søren Hansen, meister

Ma olen juba 11 aastat Lemminkäinenis töötanud ja praegu töötan Soome meeskonnas, kuigi olen taanlane. Tunnen end soomlaste seas hästi, kuna mu tüdruk on soomlanna.

Töötan neli nädalat ja siis on mul üks nädal puhkust. Teen objektil igasuguseid asju – võite mind lihtsalt meeskonna kaheksajalaks nimetada. Täna töötan ma tasanduslauaga.

Thony Hansen, töödejuhataja

Mina abistan kõigega, mida teha on vaja, täna näiteks töötasin tasanduslauaga ja juhtisin teerulli. Vastutan ka paberitöö eest, näiteks koostan igapäevaseid aruandeid selle kohta, mitu meetrit teed me sillutasime ja kui palju asfalti me selleks kasutasime. Tulin Lemminkäinenisse tööle 2002. aastal. Mulle meeldib see vastutuse ja vabaduse kombinatsioon, mis minu tööga kaasneb. Kõik päevad on erinevad ja alati on põnev, kui mind uuele objektile saadetakse.

Stefen Hansen, meeskonna juht

Tahtsin saada puusepaks, aga õpipoisina vigastasin tõsiselt oma kätt. 2008. aastal, kui mu käsi oli paranenud, küsis mu isa, kas ma ei tahaks Lemminkäinenisse tulla ja seal mõningaid töid teha. Ka mu vend töötab siin ja tegelikult töötavad mitmed mu pereliikmed asfaldiäris. See on hea töö. Veedame palju aega koos, on palju nalja ja nokkimist – heas mõttes muidugi.

15.12.2015

9 inimesele meeldib see