Maanteeamet katsetas uut imemasinat

 Maanteeamet katsetas täna Tartumaal vana teemärgistuse eemaldamisel Hollandi firma Track Line B. V. tehnoloogiat, milles vana markeeringu puhastamiseks kasutatakse vett.

Maanteeameti Lõuna regiooni liikluskorralduse osakonna juhataja Andrus Prükk ütles, et siiani eemaldati vana teekattemärgistust enamasti freesiga, mis osaliselt kahjustas ka asfalti, uus tehnoloogia jätab aga teekatte terveks. 

Maanteeameti hanke võitnud Lemminkäineni projektijuhi Sander Nõmme sõnul kasutab Hollandi firma kõrgsurvetehnoloogiat. «Oluline ongi asjaolu, et see ei kahjusta teekatet,» selgitas Nõmme. «Niivõrd efektiivset tehnoloogiat pole märgistuse eemaldamisel varem Eestis kasutatud. Küll aga mujal maailmas, eriti lennujaamades.»

Prüki sõnul peakski olema nii, et kui vana teekattemärgistus on kulunud, siis see eemaldatakse ja alles seejärel kantakse uus peale. «Praegu on aga nii, et kulunud joonele tõmmatakse kohe uus kiht peale ja pind kasvab. Näiteks mootorrattaga sõites, aga ka autoga, on seda kõrgendust tunda ja see ei ole hea,» lausus Prükk.

Termoplastist teemärgistuse vastupidavus sõltub Nõmme sõnul liiklussagedusest. Näiteks kui liikluskoormus on maanteel 2000 autot ööpäevas, peaksid jooned vastu pidama umbes kaks aastat. Sageli on aga koormus suurem ja jooned kuluvad kiiremini

Käimasoleva katseprojektiga eemaldatakse üle Eesti umbes 3000 ruutmeetrit vana märgistust. Täna töötas masin Tartumaal, homme jätkatakse Põlvamaal. Prüki sõnul otsustatakse pärast proovitöid, kas selline puhastusmeetod võiks olla tulevikus Eesti teedel juba valdav.

«Väga palju sõltub hinnast,» lausus Prükk ning lisas, et aina rohkem kasutatakse Eesti maanteedel ka ajutisi markeeringuid. Oma jutu näiteks tõi ta Vapramäe sillaremondi, kus tõmmati ajutiselt maha kollased jooned.

 

Artiklit koos piltidega vaata siit

 

Allikas: Tartu Postimees