Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimine

03. september 2015

Lemminkäinen Eesti AS võitis Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihankel Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimishanke võitis 1,8 miljoni eurose pakkumusega. Teelõigule rajatakse ka eksperimentaal betoonosa, mille teostab saksa allhankija.

Lemminkäinen konkureeris hankel Nordeconiga, kelle pakkumus oli võitja omast mõnevõrra kallim. Mõlemad ettevõtted aga esitasid teelõigu betoonosas rajamiseks allhankijaid Saksamaalt.

Pakkumuste hindamisel kasutati sarnaselt Riigi Kinnisvara poolt rakendatud väärtuspõhist hindamist, kus 80%-ne osakaal oli hinnal ja 20%-ne osakaal sisul ehk tööprogrammil.

Paldiski maantee rekonstrueerimise hange, mis sisaldab kõiki teedeehituslikke töid (sademevee ärajuhtimise süsteemid, tänavavalgustus, sidekanalisatsioon, elektrikaabelliinid, liikluskorraldusvahendid ning haljastuse rajamine), koosneb kolmest osast:

1. 400-meetrisest asfaltbetoonlõigust,
2. 540-meetrisest betoonkatendiga lõigust (koos Järveotsa tee ristmikuga)
3. Maantee linnapoolsele küljele rajatavast valgustatud kergliiklusteest.

Betoontee lõigule ehitatakse 230-meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310-meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga. Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit.

Mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastikuga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täidetakse kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihvitakse.

allikas Ehitusuudised