Tartu aasta tegu on Ihaste sild ja idaringtee teine ehitusala

Ülekaalukalt võitis Tartu aasta teo konkursi veebruaris liikluseks avatud Ihaste sild ühes idaringteega, mis kogusid ligemale 47 protsenti toetushäältest. Postimehe ja Tartu linnavalitsuse korraldatud konkursil anti ühtekokku 7970 häält.
Tartu linn avas uue silla 2. veebruaril ja see leidis kohe kiire omaksvõtu. Esimese kuu jooksul sõitis Ihaste silla päevas keskmiselt 6723 masinat. Mais ületas silla umbes 11 000 autot ööpäevas ja juunist septembrini kestnud loenduse järgi keskmiselt ligemale 9000 autot ööpäevas.
Tartu linnamajanduse osakonna asejuhataja Andres Pool märkis, et muidugi ei ole ka 2,9 kilomeetrit pikk uus idaringtee lõik just kõige hullem, aga ikka Ihaste sild on see, mis vau-efekti annab.
Ihaste sild on 400,4 meetrit pikk ja 15,45 meetrit lai, sellel on kaks sõidurada ja neljameetrine kergliiklustee. Valmisid veel Lammi jalgtee tunnel, Ihaste riste viadukt, Ihaste riste jalakäijate viadukt, Ihaste tee nn küna.
Ehituse lepinguline hind oli 20,7 miljonit eurot käibemaksuta, sh Ihaste silla maksumus 8,75 miljonit eurot koos projekteerimisega.
Ehitasid Teede Rev-2, Lemminkäinen Eesti, K-Most ja liiderpartner Tref. Tee projekteeris Toner-Projekt ja rajatised Ehitus ja Tarkvara Inseneribüroo. Järelevalvet tegi Teede Tehnokeskus.

 

allikas Tartu Postimees